Česká národní banka má nový web

Oficiální internetová prezentace České národní banky má nový design a rozšířené funkce. Navigační prvky i řazení kapitol odpovídají nejenom dlouhodobým analýzám návštěvnosti webu ČNB, ale také praxi obdobných institucí v Evropě i ve světě.

„Nová grafika a nové, vylepšené funkce webu ČNB usnadní uživatelům internetu přístup k informacím o ČNB a plnění jejích zákonných cílů,“  uvedl ředitel komunikace a mluvčí ČNB Marek Petruš.

Uživatelsky příjemnější a účelnější pro ovládání je v novém webu mimo jiné navigace, jejíž hlavní těžiště se přesunulo do vodorovného hlavního menu s devíti kapitolami. Na nejnovější aktuality v bance upozorňuje animovaná prezentace na úvodní straně, pravidelní návštěvníci si mohou vytvořit vlastní menu s nejčastěji navštěvovanými rubrikami, a to jejich přidáním mezi tzv. Moje odkazy. Přehledně a jednoduše si lze i objednat avíza na aktualizace vybraných stránek webu ČNB.

Sekce věnovaná informacím pro média se nachází v levém svislém menu i v zápatí hlavní stránky, odkud je nepřetržitě dostupná. Pro ostatní uživatele je v zápatí mimo jiné k dispozici soubor nejčastěji hledaných a užitečných odkazů.

I přes změny v designu a rozšíření funkcí webu České národní banky dále pokračuje veřejné hlasování o podobě grafického návrhu pamětní mince 20 let ČNB a české měny. Veřejnost může až do 5. prosince 2011, 12:00 hodin, hlasovat na internetových stránkách ČNB na adrese http://www.cnb.cz/mince20let. Hlasy dříve odeslané formulářem z již odpojených www stránek ČNB zůstávají samozřejmě v platnosti a ČNB s nimi bude pracovat při výběru vítězné varianty mince.

 

Odbor komunikace ČNB