ČNB nově na Instagramu

Českou národní banku najdete od srpna i na sociální síti Instagram. Oproti stávajícím komunikačním kanálům na něm představí činnosti a rozhodnutí centrální banky odlehčenější formou – nabídne mimo jiné pohled do zákulisí a zaměří se na finanční a ekonomickou gramotnost.

Instagram se stal v srpnu nejnovějším přírůstkem mezi komunikačními kanály ČNB. Byl poslední významnou sociální sítí, na které dosud nebylo možné českou centrální banku sledovat. Vlastní profily má ČNB již mnoho let na Facebooku, LinkedInu nebo Twitteru. Kromě sociálních sítí je pak ČNB přítomná i na YouTube a od jara tohoto roku také na Spotify, kde zveřejňuje své podcasty.

Na Instagramu ČNB mohou sledující očekávat obsah zaměřený na finanční a ekonomické vzdělávání, kterému se ČNB věnuje dlouhodobě, numizmatické či historické příspěvky, pohled do zákulisí ČNB, ale samozřejmě i ty nejdůležitější ekonomické informace. To vše často i ve formě tzv. Instagram Stories (interaktivních příběhů, které po 24 hodinách zmizí), jejichž součástí budou zábavné či vědomostní ankety, kvízy nebo otázky a odpovědi.

Na Instagramu se tak ČNB zařadila např. po bok Českého statistického úřadu, Evropské centrální banky, Národní banky Slovenska a dalších institucí, které ho ke komunikaci s veřejností využívají.

Sledovat instagramový profil ČNB můžete zde, nebo jej v mobilní aplikaci snadno najdete pod uživatelským jménem ceska_narodni_banka.

odbor komunikace ČNB