110
Sekce kancelář

Jana Báčová

Ing. Jana Báčová, ředitelka

odbory

  • 114
    odbor legislativní a právní
  • 116
    odbor komunikace
  • 117
    odbor organizační a protokolu
  • 118
    odbor lidských zdrojů

zajišťuje

  • organizačně administrativní zabezpečení jednání bankovní rady ČNB
  • koordinaci vztahů ČNB vůči ústavním institucím a jejich orgánům, zejména vůči Úřadu vlády ČR a Parlamentu ČR
  • pořádání vybraných odborných a společenských akcí ČNB
  • koordinaci legislativních činností v ČNB a spolupráce s MF ČR v oblasti legislativy týkající se ČNB a přípravu a připomínkování návrhů právních předpisů
  • koordinaci implementace práva EU v ČNB a spolupráci s ECB a dalšími centrálními bankami ESCB v legislativní a právní oblasti
  • agendu rozkladové komise ČNB a přípravu rozhodnutí bankovní rady ČNB o opravných prostředcích ve správním řízení
  • zastupování ČNB vůči orgánům činným v trestním řízení, v soudních řízeních a vůči ÚOHS, koordinaci výběru externích právních poradců ČNB a agendu zprošťování mlčenlivosti zaměstnanců a bývalých zaměstnanců ČNB
  • vymezení zásad pro vnější a vnitřní komunikaci ČNB a její koordinaci a kontrolu
  • přípravu a zveřejňování transparentních informací o činnosti ČNB prostřednictvím internetové stránky ČNB nebo médií
  • koordinaci vystoupení členů BR a dalších expertů ČNB
  • přípravu Edičních plánů ČNB, vydávání publikací včetně Výroční zprávy ČNB, překlady dokumentů a publikací ČNB
  • přijímání a evidenci podání veřejnosti a jejich vyřizování v součinnosti s věcně příslušnými organizačními útvary ČNB
  • plnění povinností v souladu se zákonem č.159/2006 Sb., o střetu zájmů
  • agendu finančního vzdělávání veřejnosti
  • metodiku pro stanovení jednotných postupů pro výkon pracovněprávní agendy, hodnocení zaměstnanců, pravidel jednání a profesionální etiky (Etický kodex ČNB) zaměstnanců ČNB při výkonu práce v ČNB
  • uzavírání smluv a další právní jednání v pracovněprávní oblasti vůči zaměstnancům
  • systematické vyhledávání, výběr a přijímání zaměstnanců pro ČNB
  • komplexní zpracování podkladů pro zaúčtování mezd a souvisejících plateb a odvodů do účetnictví ČNB
  • výkon mzdové agendy a agendy nemocenského pojištění pro zaměstnance ČNB
  • plnění zákonem stanovených povinností zaměstnavatele vůči České správě sociálního zabezpečení, zdravotním pojišťovnám, místně příslušnému úřadu práce, inspektorátům práce a orgánům finanční správy České republiky týkajících se daně z příjmu ze závislé činnosti, včetně zastupování ČNB v řízeních před nimi,
  • stanovení zásad profesionálního rozvoje, forem a programů vzdělávání zaměstnanců ČNB
  • organizaci systematického vzdělávání zaměstnanců ČNB
  • stanovení zásad a výkon zaměstnanecké politiky
  • návrh mezí pro kolektivní vyjednávání a organizační zajištění kolektivního vyjednávání
  • metodické řízení v oblasti nakládání s osobními údaji
     

Zpět na hlavní schéma